Faux fur

by

Hello everyone! I wish I could wake up to sunshine like this you can see in the pictures. In such conditions, even the cold is bearable (for reasonable amount of time, of course). Unfortunately, we're not spoiled today by such beautiful weather. Ok, enough about the weather, look at the coat I'm wearing! Few years back, I wouldn't even think about passing by hangers with such outerwear. In my mind, such coats were associated only with Eskimos I read about when I was a child. Not that I have something against Eskimos haha. It's just I didn't consider it to be the most flattering garment. For a trip to the mountains? Maybe. City stroll? No way. But as you know, people change. Now it's rather a synonym of boho aka I-don't-care style. (I don't care that I might look like a polar bear). And I love the crazy fluffy cuffs. Plus, paired with a tartan scarf, this coat looks even better.

And what do you think about this shearling trend? Or about the outfit?

Nie miałabym nic przeciwko, żeby obudziły mnie dziś promienie słońca, jakie widać na zdjęciach. W takich warunkach nawet mróz jest znośny (przej jakiś czas, oczywiście). Niestety, dziś pogoda nas tak nie rozpieszcza. Ale przecież nie o pogodzie dzisiaj. Popatrzcie na mój płaszcz! Kilka lat wcześniej założenie kożucha nie przyszłoby mi nawet do głowy. Kojarzył mi się raczej z Grenlandią i Anarukiem. Nie mam nic przeciwko Anarukowi haha. W dzieciństwie marzyłam o tym, aby z całą klasą popłynąć do niego wielkim statkiem i wytłumaczyć mu, że mydła raczej się nie je (true story). Jednak skojarzenia z Anarukiem nie czyniły z kożucha idealnego stroju na spacery po mieście. Ale ludzie się zmieniają. Dzisiaj, jest to raczej synonim stylu boho (aka I dont't care). Nieważne, że nie jest to może najbardziej wyszczuplające okrycie wierzchnie. Nie będzie również zaskoczeniem, że kożuch bardzo mi się podoba. Uwielbia nawet te futrzane mankiety. Dodatkowo, połączony z szalikiem w kratę wygląda tylko lepiej.

A jak wam się podoba kożuchowy trend?

Photos / zdjęcia: Ania

shearlig coat woman's, shearling trend, faux fur
shearling coat and tartan scarf
blogger wearing shearling coat
kożuch, szalik w kratę
blogger wearing Makalu California black boots

Follow on Bloglovin